pátek 16. května 2014

Swami v kuchyni!

Poslední den Silent Retreatu Sri Swami Vishwananda přišel do kuchyně a rozhodl se pro účastníky uvařit... 

Bhagyshry o tom napsala: 
Když Swami vešel do kuchyně, rozevřel náruč a řekl:"Bhagyshri jsem tu!" Rozesmálo mne to a okamžitě nastavilo náladu pro naši kuchařskou sešlost. 
Noc před tím přišel do kanceláře v kuchyni a společně jsem seděli a plánovali nabídku. Byla jsem sekretářkou, zapisující jeho nápady, někdy přijal mé poznámky, ale kuchařem byl On. 


Procházejíc kuchařky jsme se rozhodli pro halim (pozn.: jídlo běžné všude v orientu z namočené pšenice, čočky a koření), kitcheree (tradiční indické jídlo z mungo fazolí a basmati rýže), smažené bramborové kuličky, a sýrové tyčinky, na večeři příštího dne.


Za prvé, když přišel, byl tichý, nikdy nad jídlem nemluvil. Dokonce chtěl nosit kuchyňskou síťku na vlasy, aby nepřišly do jídla. Samozřejmě, že to udělal pro nás, příklad toho, jak by to mělo být. 
Ale pak... začala zábava! Tančili jsme a smáli se, Swami dělat vtipy a všichni se jim smáli. Dokonce jsme spálili jídlo, ale Swami se jen zasmál a řekl: "má to chuť!", a skutečně, byla vynikající. 
Krišna dostal své jídlo, na svém krásném tácu, nandáno Swamiho rukou, doručeno do chrámu. 
Annapurně, na samém konci vaření, kdy všichni lidé servírovali, tam zbylo trochu kitcheree v hrnci. Swami začal vyškrabovat poslední kousky, dělat z nich kuličku a pak řekl, abychom ji nabídli Annapurně. Pro mě to bylo opravdu symbolické... 
Matka vždy nakrmí své děti nejdříve, ujišťujíc se, že všechny jsou nasyceny, spokojujíc se s tím, co zůstalo.


Žádné komentáře: