sobota 26. července 2014

Vasudhaiva Kutumbakam – celý svět jako jedna rodina.

Celý svět je jedna rodina, protože všichni pocházíme z jednoho místa - a tím je Narayana. A každý je Narayana.


Proto, když se říká: „Služba lidstu je službou Pánu.“ „Kdokoliv slouží potřebným, slouží Mně.“ Vidíte to ve Védách! Je to v Bibli! Vidíte to v Koránu! Je to všude. Stejné učení je přítomno všude, zdůrazňuje, že Bůh spočívá ve svém stvoření. Člověk si může vybrat nebýt slepý, může si vybrat vidět. Ale abyste viděli, musíte nejprve otevřít mysl.

To je proč jsem i dříve řekl: „Co je nejdůležitější, abyste osvobodili sebe? Je to čistá mysl." Jestliže je mysl čistá, jestliže mysl spočívá u Pána, vše se stává tak jednoduché a snadné. Není tam komplikace v ničem, dokud to sami nezkomplikujete. Když se díváte na problémy, problémy se projeví. Ale když se podíváte na Pána, projeví se Pán.





Takže, nohy Gurua jsou touto upomínkou - že vně je tady, ale když se podíváte dovnitř sebe, měli byste vidět také otisk. To je otisk lásky, kterou sdílíme. Jak já miluji vás a jak mne milujete. Neřekl bych, že vás miluji stejným způsobem, jako vy milujete mne. Řekl bych, že vás miluji mnohem více než to! A přeji si, abyste také mohli milovat takto! To je moje přání.

Sri Swami Vishwananda

Žádné komentáře: