pátek 6. prosince 2013

Swami vypráví příběhy svatých...

Znáte svatého Eknatha? 
Je velkým vaišnavským svatým. Viděl Krišnu v každém.

Jednoho dne se koupal v řece Ganze. Když vylezl z Gangy, seděl tam muslimský muž a plivl na něj. Beze slova šel zpět do řeky. Znovu se vykoupal a znovu vyšel ven. Muž na něj opět pliv a opět, aniž by něco řekl, šel a vykoupal se. 
To se stalo asi 108 krát. 
To toho muže zaujalo a povídá: „Proč pokaždé, když vyleze a já na něho plivnu, měl by se na mne rozlobit, ale on to neudělá?" Nakonec mu padl k nohám a řekl: "Prosím, řekni mi, proč jsi se na mne nerozlobil?" Ŕekl mu: „Když se na tebe budu zlobit, nezlobil bych se na tebe, byl bych naštvaný na samotného Pána, protože jsem Ho vidět v tobě.“ On na to: „Ale já jsem muslim." Saint Eknath mu na to odpověděl: „Pro Něj neexistuje náboženství. Není dobrý nebo špatný. Neexistuje žádný rozdíl. Když říkám, že jsem Ho vidět uvnitř tebe, kdykoliv jsi na mne plivl, viděl jsem plivat na mne Jeho. Bylo to takové požehnání! Proto jsem se umyl tolikrát v Ganze a tolik požehnání jsem dostal.“

Žádné komentáře: