neděle 10. května 2015

Nevyzpytatelný Guru.

Tento článek je druhým ze série pěti, zmiňovaných již dříve v článku „Úžasná milost ze setkání se Sri Swamim Vishwanandou – aspekt žijícího Gurua“. Je sepsán na základě svědectví sdíleného Nikhilanandou, rezidentem ve Shree Peetha Nilaya (SPN), během daršanu Sri Swamiho Vishwanandy 29. listopadu 2014.

Svědectví
„Pamatuji si ten den, kdy vyhlásil měsíc Karthik. Řekl: „Víš, jeden lístek Tulsi během měsíce Karthik zajistí tak mnoho požehnání!“.  Nemohl jsem si pomoci.  Šel jsem rovnou do mého pokoje, vzal hrst Tulsi lístků a položil je na můj oltář, čekaje na požehnání, kdy přijde. Pořád čekám… už určitě přišlo! Ale neuvědomuji si, že by přišlo.
Jedna věc je jistá, že Swami nikdy neselhal, aby nám naše přání splnil. Jen to nedělá tím způsobem, jakým to od Něj očekáváme a někdy to udělá tak, že ani nevíme, že to udělal. Řeknu vám legrační příhodu.

Narasimha Chaturthi v chrámu ve Felthamu

Jednou v Londýně, bylo to během Narasimha Chaturthi v chrámu ve Felthamu, si pamatuji, že tam byl Swamiji ve večerních hodinách, bylo tam mnoho lidí a já se díval na murti Narasimhy, kterou velice, velice miluji. Podíval jsem se na Něj a řekl: „Skutečně, skutečně moc si přeji, abych mohl být Tebou, abychom se mohli sjednotit, být jedním. A abych byl schopný se Ti oddat a Ty abys stál nade mnou, jako nad svým žákem.“ V ten moment jsem byl velmi citlivý, neboť na konci Chaturthi  se cítíte velice spirituální, takže prohlašujete tyto silné řeči a žádosti k Bohu.

Murti Lakšmí Narasimhy v chrámu ve Felthamu, Londýn

Ale potom vás Swami zavolá na večeři a začíná vyvažovat stav, aby vás uzemnil tím, že mluví o čemkoli, co se děje ve světě. Takže jsem zapomněl na to, co jsem žádal, zapomněl jsem na mou modlitbu, kterou jsem vyslal. Byli jsme velice, velice unaveni, jak víte, všechno skončilo velmi hodně pozdě. Šel jsem nahoru a usnul jsem. Další ráno jsem cítil, že se mi na obličeji dějí divné věci, ale ještě jsem spal, takže pohoda. Pak jsem se probudil, protože jsem cítil nějakou váhu na prsou. Když jsem se probral a rozhlédl se, tak jsem uviděl Swamiho stát na mých prsou s černým fixem v Jeho rukách a s rozpustilým úsměvem. Pomyslel jsem si: „Co? Asi ještě spím nebo co to má znamenat.“ Každý v pokoji se smál jako by se něco legračního muselo stát. Vstal jsem, vlasy jsem měl všude, vypadaly dost divoce, a tak jsem se podíval do zrcadla. Každý se smál. Namaloval mi na tvář vousy, takže jsem vypadal tak trochu jako lev. Pomyslel jsem si: „Ah, jsi tak nevyzpytatelný.“  
Naplnil mou prosbu, jen ne tou cestou, kterou jsem očekával. Myslel jsem si, že to bude krásné zjevení, nějaké zářivé světlo, Narasimha že by přišel a propojili bychom se do jednoty a pak by přišel Swami a požehnal by mi a vše toto. Všichni máme pěkné představy. Namísto toho jsem se probudil nevyspalý, s vlasy všude kolem, vousy na tváři, se Swamim nade mnou s velkým úsměvem, říkajícím: „Dostal jsem tě!“.

Swami s rozpustilým úsměvem a Nikhilananda (vpravo ;-))

A tak to je. Nikdy nebudete vědět, kdy nastane ten pravý čas, aby se začaly dít věci, které se dít mají, ani vědět, jak se mají stát. A naším úkolem je, abychom si tuto jízdu užili. A musím říci, že od té doby má očekávání, jakým způsobem budou mé modlitby vyslyšeny, hodně poklesla. A myslím, že to je zdravé. Myslím, že je to velice dobře, protože v minutě, kdy se toto stalo, jsem si mnohem více uvědomil jiné prosby, které mi splnil. Protože namísto vyhlížení velkého zářivého světla, velkých zjevení a velkých vizí, jsem si začal všímat malých věcí, které dělá, a můžu říci: „Jo, to je přesně to, o co jsem žádal.  Jenom to nepřišlo tak, jak jsem si představoval v mé mysli.“ Hodně různých věcí v mém životě. A jsem si jist, že to máte také tak. Kolikrát pro vás něco udělal, jen tomu nepřikládáte význam, který to má, protože se to neděje tak, jak jste si přáli, aby se to stalo. Ale to neznamená, že On neodpovídá na vaše prosby. To neznamená, že by k vám nepřišel, když jste Ho požádali, aby přišel. On nikdy nezklame. Vždycky přijde. Nikdy, nikdy nezklamal.“
-
Nikhilananda, SPN, Německo

Sri Swami Vishwananda si užívá tanec s oddanými, během Navaratri 2013, Nikhilananda vpravo

Sri Guru Gita" - kniha komentářů Sri Swamiho Vishwanandy k největším záhadám vztahu mezi Guruem a žákem byla dána do oběhu během  vánočních oslav ve Shree Peetha Nilaya (Bhakti Marga shop).
V knize „Blossoming of the Heart/Rozkvět srdce", která je k dispozici v Bhakti Marga shopu, sdílejí příbuzní, přátelé, oddaní a žáci z různých zemí a různých kulturních prostředí své osobní zkušenosti se Sri Swamim Vishwanandou. Originál anglická verze (vpravo) je již přeložen do němčiny (vlevo), polštiny a portugalštiny.

---
Překlad: Kaltikeyani, Č.R., Rohini

Žádné komentáře: