čtvrtek 25. července 2013

Gurupurnima 2013 - nabídnutí srdce Guruovi.

Každá Gurupurnima je něčím jedinečná a ta letošní byla ještě jedinečnější. Všichni ti z vás kteří se rozhodli přijet (přes 700 hostů), mohli cítit vyjímečnou radost a Guruji zářil víc než kdykoli předtím.
(Spoustu obrázků najdete na facebooku pod následujícím odkazem: tps://www.facebook.com/media/set/?set=a.363002190492598.1073741835.186180534841432&type=1)

  
Guruji měl také inspirující promluvu o nejdůležitější věci kterou můžeme nabídnout a to o nabídnutí našeho srdce.

Přinášíme vám výňatek z promluvy:
„Všichni Swamijové již hovořili. Tak co může být nabídnuto nyní…?
Nejdůležitější je nabídnutí srdce. A to je – jak jsem řekl ráno – výzva. Když lidé přijdou a zeptají se mne: Jsi můj Guru? Co mám odpovědět? Když to cítíte. Když cítíte, že jsem váš Guru, musím jím být. A když se to stane, je to na celý život. Kdekoli jste nebo žijete. Vaše srdce vám nemůže lhát. To je věc, která je velmi důležitá.

Když se člověk odevzdá, neznamená to, že nesmíte žít váš život tak jak ho žijete. Velmi často z tohoto slova „odevzdání“ mají lidé strach. Ne, odevzdání znamená, že si připomínáte Mistra, připomínáte si Gurua každý den. Jste vděčni, že se to děje skrze požehnání a milost Mistra, že cokoli v životě děláte a dosáhnete, kamkoli kráčíte, Mistr je společně s vámi. Nejste sami. A nikdy nebudete sami.

Ať už cítíte Mistra nebo ne, je to povinnost. Ráno jsem říkal, že Guru je ještě více než matka a otec. Protože matky mají jistá omezení jak vidí děti. Jsou svázány emocemi. Otcové plní své povinnosti při výchově dítěte. Co jiného mohou dělat? Mnoho ne. Mohou vést své děti správným směrem, velmi pěknou cestou. Ale děti mají stále své vlastní osudy. Kolik matek ke mně přijde a říká mi, oh, můj syn, moje děti, mne neposlouchají, moje děti mne nemilují.

Ano, tady je rozdíl. I když matka je první, Guru musí mít plnou úctu k matce, plnou úctu k otci. Dělají svou povinnost. Ale když člověk najde svého Satgurua, je to na celý život. Co může čověk v té chvíli udělat, je uvěřit, že není sám. Ale Satguru, největší ze všech svatých sádhuů, je s vámi. A to je to co dnes oslavujeme, nejen zde, v celé hinduistické tradici. „Guru Parampara“ je velmi důležitá. Nejen v hinduistické tradici, také v křesťanské je velmi důležité mít duchovního otce. Proč? Stále říkáme, že věříme sobě, ne? Ale není tam plná víra. Nemůžete ve skutečnosti spoléhat na vaši mysl. Vaše mysl se může pěkně zamaskovat a polapit vás. To je síla Mayi (iluze). Mysl vám bude vždy lichotit. Nikdy vám neřekne, že se mýlíte.

Nikdo, když něco dělá, neřekne „udělal jsem to špatně“, ne, protože člověk je přesvědčen, že udělal něco dobře. Ale když něco děláte správně, výsledek je také správný, necítíte ten pocit viny. I když pocit viny máte, zkoušíte ho odstranit, ale to je úloha Satgurua, role duchovního učitele, odstranit tuto nevědomost z mysli, takže můžete putovat vstříc božímu vědomí nebo osvícení. Tak ho můžete dosáhnout, to je jediným cílem – tak dosáhnete cíle života.

Žádné komentáře: