pondělí 20. září 2010

Proč se modlí mistr ? (1.část)


Jednou při satsangu jsem si dovolila položit otázku, která mě již častěji zaměstnávala:

Milovaný Swámijí, proč se modlí mistr? … my se modlíme, abychom se dostali do kontaktu s Bohem, abychom překonali dualitu a vstoupili do Jednoty. Modlíme se také k našemu guruovi...

Proč se modlí mistr?

Modlí se za nás?

Modlí se, aby nám ukázal jak se máme modlit?“

Šrí Swámí Vishwananda odpovídá:

„Tato otázka se mi opravdu líbí, protože už dříve se mě někdy lidé na to ptali, víte? Máš zapotřebí se modlit....skutečně, ne, nemusím se modlit. Je nutno vědět, že mistr se nemusí modlit sám sa sebe.

I když mi lidé píšou a já řeknu: 'Nedělej si starost, pomodlím se za Tebe.' Nedávno jsem řekl, že Matka všechno slyší, že? Je to jako modlitba, která k ní dolehla.

Modlitba je všechno.

Každá činnost, kterou někdo vykonává, je modlitbou k Božství.

Nejde jenom o to, sednout si a modlit se. Samozřejmě, mistr to dělá, aby lidi naučil, že....

Podívejte se, když jste ve školce, musíte se učit, co se vyučuje ve školce. Když postoupíte na dalšího stupeň, do základní školy, učíte se víc, něco, co je výš než školka. Potom se dostanete na gymnázium a tam máte něco vyššího než v základní škole. A tak to jde dál, až jsou z vás mistři. Když dosáhnete v něčem mistrovství, tak jste něco zvládli, víte?

Takže to nehraje žádnou roli, jestli se mistři modlí nebo nemodlí, je třeba vědět, že každá jejich činnost je pro ně modlitbou k Božství.“

Žádné komentáře: