neděle 17. července 2011

Jak neuvěřitelně se někdy plní přání…


Vždycky jsem milovala vůni bazalky, ale od té doby co jsem se doslechla o té posvátné, indické – Tulsi, moc jsem si přála jí mít i doma….

Oběhla jsem všechna semenářství v Praze, ale semínka Tulsi nikde k dostání. Na internetu jsem zahlédla nabídky z ciziny, ale protože jsem právě odjížděla na Gurupurnimu, slíbila jsem si že hned po návratu se pokusím nějaká objednat.

Gurupurnima proběhla nádherně, velkolepá oslava nás naplnila láskou a spojila všechny dohromady, ale bohužel i vše krásné jednou končí, tak vyrážíme, ač neradi, domů.

Z Ášrámu odjíždíme jako vždy obdarováni mnoha dary, a tentokrát vyprovázeni i samotným Gurujim, ale já mám pocit že mi stále něco chybí….

Pár km od Ášrámu začínáme z ničeho nic povídat o Tulsi a jejích úžasných schopnostech, když najednou se se od kola ozvou podivné zvuky a vyvalí nepříjemný dým. „Ouha, to nevypadá dobře“, jsme trošku vyplašeni, „vždyť máme před sebou 600 km, jak tohle zvládneme ?“

Ale věrni tomu co nás Swami učí, držíme spolu, navzájem se uklidňujeme, nabízíme mobily k volání, zbylé peníze na opravu, zpíváme mantry a modlíme se k Bhu Devi. Voláme na všechny strany, až přijde pomoc ze samotného Ášrámu. Aditya s technicky zdatným tatínkem se pouštějí do opravy, a mezitím dojde řeč i na jeho milovanou Tulsi, o kterou se s láskou stará a umí o ní tak krásně vyprávět…slovo dá slovo a my se vracíme do Ášrámu, vyzkoušet auto, a podívat se na jeho rostlinky. Odjíždíme obdarování nádhernými vzrostlými Tulsi v květináči.

Tak si každá, i za cenu nepohodlí, vezeme a opatrujeme na klíně svoji Bohyni, aby pak ona mohla opatrovat nás a naše blízké a domovy, a jsme šťastné.

„Vítej u mne doma Tulsi !“

S láskou Iva F.


Děkujeme za krásný příspěvek :-)!!!

Swámí Vishwananda se zmínil při výkladu Áarti o významu rostliny Tulsi těmito slovy:

.....

Mere Angane Tulasi Ni Kiyaro

Před mým domem stojí svatá bazalka. Tulsi, svatá bazalka, je považována v hinduismu za velmi posvátnou. To není ta bazalka, kterou tady jíte. Náleží však ke stejné rodině.

Saligram Ki Seva

Stejným způsobem jakým pronáším modlitbu ke svaté bazalce...víte, v Indii uvidíte před každým domem malý květináč s rostlinou Tulsi. Nevím , jestli jste si toho v Indii všimli. Když přijdete do nějaké vesnice tak ji najdete před každým domem. Každý hinduistický dům to tak má, dokonce na Mauriciu to má každý hinduistický dům.

My Tulsi uctíváme. Proč? Protože v ní vidíme příklad oddanosti. V ayurvédě je Tulsi silně působící medicína, která léčí četné nemoci...“

1 komentář:

premduse řekl(a)...

nějakej odřezek z Tulsi na pěstování by nebyl? Jsem z Prahy. Děkuji. Jožka