pátek 3. prosince 2010

O naší mysli - Promluva před daršanem 4.9. 2010 (4.část)

Swámíjí pokračuje:

Nemohu k nikomu přijít a říci: „Víš, udělej to takto...“ Pomyslíte si: „Můžeš si říkat, co chceš. Já budu dělat, co já cítím.“

Někdo mi asi před měsícem řekl: „Svámidží, cítím, že bych zde chtěla zůstat.“

Já odvětil: „Víš, takových jako ty jsou stovky, to nemůžeme.“

Pak ona řekla: „Já to cítím uvnitř, já přijedu“.

Dobrá“, řekl jsem. „Můžeš přijet, ale nemůžeš zde zůstat.“

Jenže ona na to: „Mí bratři a sestry jsou zde, budu zde.“

Je dobré vidět odhodlanost. Ale pokud někdo není připraven naslouchat, pak je to jen hra mysli. Když budete následovat intuici místo mysli, přiměje vás to více poslouchat.

Dnes lidé jen mluví, mluví, mluví, mluví, ale jen málokdo umí naslouchat. Je to o kontrole jazyka, což už jsem říkal, je to těžké, protože nemá kosti – jazyk je težké kontrolovat.

Takže kolik lidí skutečně naslouchá?

Tady slyší, pak zapomenou ale jsou rychlí s mluvením a mluví a mluví – jazyk je rychlejší.

Někdy ještě ani nezačnou, přemýšlí, co by řekli, ale jazyk už to řekl. Tak je jazyk rychlý.


Matadží, ty se vzadu směješ, tak dávej pozor a denně se zkoumej – analyzuj. Opět - řekl jsem analyzovat ne soudit, abyste viděli jak fungujete, jak funguje mysl. Kolik posuzování jste udělali.

A podívejte se, zda to vidíte jako soud nebo kritiku. Dívejte se dovnitř. Kde ve mně leží tato cesta. Protože když vidím chybu na někom jiném, musí to být uvnitř mě,.... je to zrcadlo.

Takto, kousek po kousku se budete moci změnit. Změnit nejdříve svoji mysl, tak aby se vám vaše Já mohlo odhalit. Není to vývoj jednoho měsíce, je to každodenní proces v životě. Ale je na vás, abyste se změnili nyní, abyste to začali teď.

Možná později, jednoho dne budete schopni …...pokud budete slyšet svůj vnitřní hlas, své Božství ve vás, budete šťastni nasloucháním tohoto hlasu a jeho následováním.

Jai Gurudev!


Překlad: Zdeněk Yadhava /Č.R.

Žádné komentáře: