středa 13. října 2010

Navaratri - 5. den: Skanda Mata

5. Skanda Mata

Tato podoba Durgy má 4 paže a jede na lvu. Byla zvolena Bohy jako vůdce v boji proti démonům. Má na klíně svého syna Skandu, který je známý také jako Lord Muruga. Je to mateřský aspekt Durgy. Její ruce drží dva lotosové květy, jednou rukou žehná. Její charakteristické vlastnosti jsou laskavost a blahovůle. Má zářný vzhled a často bývá zobrazována také vsedě na lotosovém květu.

Swámí Vishwananda k tomu vyprávěl následující:

Tady je tedy řečeno, že Božská Matka má Boha Murugu na klíně. Co to znamená? Božská Matka jej drží. Drží Božskou sílu! Všechno je v jejím klíně! A naopak: Muruga nemůže Devi Durga nikdy ublížit.

Jako teenager jsem cítil silnou přitažlivost k Raja Rajeshwari. Tolik jsem si tehdy přál sedět na jejím klíně a věděl jsem, že jednoho dne budu! Asi před třemi lety se to stalo. A já jsem zapomněl na všechno – vnější svět nehraje roli! Každá představa o tom je omezená. Cítíš velikost Parashakti, její sílu a moc! Představte si, že byste seděli na klíně Božské Matky! Jaké by to bylo? Tahali byste ji za vlasy? Samozřejmě, že ano! Byli byste dítětem a zapomněli byste všechno, VŠECHNO kolem vás! Na klíně Božské Matky je všechno jiné . Tento pocit dětskosti a bezpečí a důvěry byste měli vložit do vaší modlitby k Božské Matce, potom pro vás udělá všechno!“

Žádné komentáře: