sobota 1. srpna 2015

Starostlivý a dávající Guru.

Tento článek je čtvrtý ze série pěti, již dříve zmiňovaných v článku „Úžasná milost ze setkání se Sri Swamim Vishwanandou – aspekt žijícího Gurua“. Je sepsán na základě svědectví sdíleného Bhadrou z Moehlinu, Švýcarsko, během daršanu 29. listopadu 2014 ve Shree Peetha Nilaya (SPN).

Svědectví
Potkal jsem Sri Swamiho Vishwanandu (Gurujiho) před 10 lety, v roce 2004. Byla to zajímavá situace, protože jsem byl požádán přítelem, abych přijel a Gurujiho navštívil v době práce, takže jsem se musel požádat mého manažera o uvolnění. Podařilo se mi to zajistit, přijel jsem tam, ale musel jsem čekat 1 až dvě hodiny.
Typicky švýcarské, pomyslel jsem si, měl bych raději něco dělat, tady jen čekám... A pak jsem uviděl Gurujiho a věděl jsem okamžitě v ten daný moment, že prostě musím zůstat. Nebylo prostě na výběr. A to bylo také velice zajímavé, že když jsem později jel zpět do mé práce, věděl jsem, že jedu špatným směrem. Nehledě na to jsem se vrátil do práce a přijel zpět o dva dny později.


Sri Swami Vishwananda drží Bhadrovu ruku

Od toho momentu se  mnoho, mnoho věcí v mém životě, změnilo a toto bych s Vámi rád sdílel.
Nejdříve ze všeho, je pravdou, že Guruji zachránil můj život. Byl jsem ve velice těžké situaci, ve vztahu, který byl pro mne velice negativní a bylo to jen díky Gurujiho přítomnosti a podpoře, že se mi podařilo tento vztah ukončit. Zemřel bych, vím to, protože mne to těžce vyčerpávalo.
Další věc, která je úžasná, je, že jsme jako rodina byli ve velice tíživé finanční situaci, vypadalo to, že ztratíme všechno,  ani nevíme jak, ale musím říci, že jsme si mohli nakonec ponechat dům. Byl už vlastně v aukci a 24 hodin před aukcí jsme ho mohli vykoupit zpět, díky úžasné pomoci od lidí, kteří se nikdy předtím takto neprojevili.
Když jsem potkal Gurujiho  v roce 2004, řekl jsem mu o této situaci a On řekl: „ Neboj se.  Udržíš si vše, co potřebuješ.“  A to se také stalo. Nevím jak, ale stalo se to.
A další věc, která byla tak krásná, jako typicky moderní rodina jsme byli poměrně odděleni, neviděli jsme se příliš často. Ale nyní jsme se jako rodina opět zcelili, moje matka, sestra a já. Otec zemřel, ale Guruji nás přivedl dohromady a nyní jsme všichni nastaveni stejným směrem. Je to vlastně úžasné.
Jednou řekl, když spolu jíte, díváte se jeden na druhého a soustředíte se na jídlo. Ale když se spolu modlíte, díváte se stejným směrem. A to je, co právě děláme. Přišli jsme sem společně a to je skvělé, to je skvělý dar. Kromě toho nás přivedl k motlitbám. Vůbec jsem předtím neměl tušení, jak se modlit, jenom jsem věděl, že bych se měl modlit s Láskou. Chtěl jsem se modlit, ale nevěděl jsem jak, chození do kostela nestačilo, cítil jsem ve svém srdci, že to nestačí. Takže jsem se naučili modlit upřímně.




Sri Swami Vishwananda nás učí, jak se modlit svým vlastním příkladem od jeho 2 let (viz. informace v knize "Rozkvět Srdce"). Tyto fotografie byly pořízeny během událostí, které se konaly v centru Shree Peetha Nilaya

A tak to pokračuje dál, dal nám Atma Kriya Yogu, takže máme příležitost si udržovat vlastní duševní zdraví cvičením, které zabere možná 5-10 minut denně. V tento velice intenzivní čas požitků a rychlosti, máme techniku, která udržuje naše duševní zdraví, která nás posouvá vpřed, která nás propojuje zpět s Bohem a vědomě nás přivádí zpět domů. Jako část této rodiny, jsem se podle Gurujiho příkladu naučil, co to znamená sloužit lidem. On nám pomáhá, je také inspirací, jak  lidem pomáhat. Když se podíváte do tváří lidí, můžete pro ně opravdu něco udělat. To je velice obohacující a pomáhá to při vlastním procesu.  Dále nám přinesl chrám  -  moje rodina má nyní dům s vlastním chrámem, který je samozřejmě otevřen pro lidi, aby přišli a modlili se s námi. Děláme modlitby v průměru každý druhý den, večer po práci, provádíme večerní modlitby. Je to úžasné. Takže když to všechno sečteme dohromady, tak je toho velice mnoho, za co máme být vděčni.  A v neposlední řadě, je zde mnoho stejně smýšlejících lidí, kteří vešli do mého života skrze něj. Mám nyní mnoho přátel, skutečných přátel. Ne jen přátel kvůli obchodu, ne jen přátel kvůli penězům a rodinným vztahům, ale skutečných přátel.



Bhakti Marga rodina - fotografie pořízené v roce 2013  během Yagny pro Přátele Bhakti Margy (nahoře) a duchovní otevření centra Shree Peetha Nilaya (dole)

Takže vzkaz z mého pohledu je obrovský, obrovský dík Tobě, Guruji. 
Když to shrnu: děkuji za záchranu života, záchranu domu, stmelení rodiny, za přínos modliteb a Atma Kriya Yogy, za přínos - možnost pomáhat a sloužit, za přínos chrámu do našeho domu, za setkání se skvělými lidmi. Za to všechno, velký dík Tobě a všem, kteří se podíleli na tomto místě, Shree Peetha Nilaya, aby mohlo existovat.“ 
Bhadra, Moehlin, Švýcarsko


Fotografie pořízené v roce 2013 – slavností otevření Shree Peetha Nilaya (dole) a spirituální otevření (nahoře)
---


Guru Gita" - kniha komentářů Sri Swamiho Vishwanandy k největším záhadám vztahu mezi Guruem a žákem byla dána do oběhu během vánočních oslav ve Shree Peetha Nilaya (Bhakti Marga shop).


V knize „Blossoming of the Heart/Rozkvět srdce", která je k dispozici v Bhakti Marga shopu, sdílejí příbuzní, přátelé, oddaní a žáci z různých zemí a různých kulturních prostředí své osobní zkušenosti se Sri Swamim Vishwanandou. Originál anglická verze (vpravo) je již přeložen do němčiny (vlevo), polštiny a portugalštiny.
---
(překlad: Kaltikeyani, Č.R.)

Žádné komentáře: