čtvrtek 19. února 2015

I u nás se malují ikony, s láskou a díky Swamimu.



Po delší odmlce, během nedávného lednového víkendu, proběhl ve Střemech u Mělníka jeden z dalších kurzů malování ikon. Sešla se na něm skupinka šikovných výtvarníků a zároveň oddaných Swamiho Vishwanandy. 
Kurz byl rozložen do 2-3 dnů a byl velmi intenzivní, což vůbec nebránilo krásné atmosféře a vřelé blízkosti všech zúčastněných. Dovedlo by nám spolu být dobře ještě mnohem déle...
Vznikla nádherná dílka, každé se svým osobitým kouzlem a rukopisem :-), a laskavé požehnání Swamiho zdálo se být blízko našich srdcí.





Swami sám, má-li čas, moc rád maluje a byl to také On, kdo otevřel dveře k tomu, že se nyní můžeme věnovat této požehnané aktivitě, která je nejen výtvarným počinem samotným, ale zároveň i aktivitou duchovní a meditací v přítomnosti zobrazovaného světce. 


Moc děkuju Swamimu, že mne k ikonám přivedl. Vzpomínám si, jak jsem mu poprvé před lety podarovala obraz Panenky Marie, co jsem namalovala tak, jak jsem prostě tenkrát uměla, docela jednoduše... 


Tenkrát jsem nic moc o ikonách nevěděla, a vlastně mi to ani mnoho neříkalo. Ale to vše se začalo později úspěšně měnit. 
Swami se mne tenkrát zeptal, zda maluju také ikony... Zakroutila jsem hlavou, že o tom nic nevím... Podíval se na mne a řekl krátce: "To bys mohla"... Pomyslela jsem si: "Hmmmmm".... Teď se nad tím svým "hm" musím smát. Znáte to, lidé často říkají "mohl bys to nebo ono", ale přesto se to do vašeho života nakonec jaksi nepromítne... Ne tak v tomto případě... Během velmi krátké doby po onom "mohla bys" se takřka zmaterializoval první kurz ikonopisectví pro českou skupinku přímo u Swamiho v ašrámu, kde nám byli učiteli tamní umělci Jaahnvi a Uma... 
A později jsem se pak v Čechách dostala blíže k dalším ikonopiscům, kteří byli ochotni se podělit zase o své znalosti a zkušenosti a učit mne nebo uspořádat kurz i pro další zájemce...


Často vnímám vše, co mne kolem ikon za těch posledních pár let potkalo, jako velmi udivující sled poměrně nepravděpodobných náhod ;-). Kdo už Swamiho znáte, víte, že to tak to někdy bývá, když je za tím On. Proto mu patří velké díky...

Pokud patříte k těm, kdo byste také rádi zkusili sami vytvořit svou první ikonu, můžete mne zkontaktovat. Nejbližší termín pro další kurz je 21. a 22. 2. 2015, ale budou jistě i další :-). 

Swarupini

Žádné komentáře: