neděle 2. listopadu 2014

Shirdi Sai, drahý přítel Swamiho Vishwanandy.

Každý rok 15. října oslavujeme Mahasamadhi Shirdiho Sai Baby.


Ze SPN následující den napsali…

Včera jsme byli všichni povzneseni překvapivým specielním dodatkem, kterým nás Sri Swami Vishwananda požehnal, a to Jeho fyzickou přítomností během večerních modliteb. Během posledního týdne měl Swami velmi nabitý plán, který zahrnoval dát daršan několika tisícům lidí v Portugalsku a Španělsku, takže jsme neočekávali, že Ho uvidíme fyzicky ve Shree Peetha Nilaya. Přesto přišel a osobně vedl večerní puju a abišekam k murti Shirdiho Sai Baby.


Poté zazpíval několik bhajanů Shirdiho s takovou oddaností a sladce, že srdce z kamene byla obměkčena.


Na konci modliteb měl každý možnost uctít relikvii Shirdiho Sai Baby.


Jednou během satsangu se někdo Swamiho zeptal: Jaký druh propojení máš se Shirdim Sai Babou?“ 
Jeho odpověď zněla: „Shirdi Sai je velmi drahý přítel. Víte, existuje mnoho skvělých duší jako Shirdi. Byl velmi blízkým přítelem Boha. A kdokoli je blízkým přítelem Boha, je také mým blízkým přítelem. 
Mimochodem, Shirdi Sai byl první realizovanou duší, která ke mně přišla, ovšem, Mahavatar Babaji tam byla také. První setkání se Shirdi Sai Babou proběhlo, když mi bylo 8, takže jsem s ním hluboce propojen.“


Během oslav Mahasamadhi Shirdiho Sai Baby v roce 2009, nám Sri Swami Vishwananda vyprávěl o svém prvním kontaktu s ním:

Skutečně, je to legrační. Povím vám, jak jsem se s ním setkal…
Vzpomínám si na dobu před Novým rokem. Byl jsem tehdy ve čtvrté třídě na základní škole, a tam byla jedna dívka, která měla obchod. Na Nový rok vždy rozdávala kalendáře. Takže, tentokrát přinesla do školy balík kalendářů a rozdělovala je. Měla Durgu, Venkateshwaru, Maha Višnua, Šivu, všechny tyhle. Byl tam také jeden se Shirdim. 
Nejprve mi dala kalendář s Maha Višnuem. Nebyl jsem moc spokojen, protože jsem věděl, že když přijdu domů, moje teta si kalendář ode mne vezme, takže jsem skutečně nebyl tím vším nijak nadšen. Věděl jsem, že mi ho bude chtít vzít, takže jsem se necítil v té chvíli dobře. 
Pak, to bylo kolem oběda, dívka která rozdávala kalendáře ke mně přišla a řekla: „Ty nejsi moc z toho obrázku nadšen, co ? Řekl jsem: „Ano, nejsem. Mohu dostat nějaký jiný?“ 
Tou dobou již měla vše rozdané a zbyl jen jeden, ten se Shirdim. Zeptala se: „Chceš tento? Pak, stále to vidím, jak jsem zahlédl tvář babičky, která říká: „Oh můj Bože, muslimský Bůh. Co s tím chceš dělat?" Vzpomínám si jak jsem o tom přemýšlel a řekl jsem: „Ano! Chci tenhle!“ 
Tak jsem vrátil Višnua a vzal si kalendář Shirdiho Sai Baby… To bylo naše první setkání. 
Ale legrační věc byla, že když se objevil tento obrázek, začaly se dít v domě změny. Moje teta, mladší sestra mého otce, začala chodit každý čtvrtek do hlavního chrámu Shirdiho... pak se moje rodina skutečně tomu otevřela a obrázky Shirdiho byly všude. 
(Just Love 3)

Podle Raviho, Swamiho bratrance, se Shirdi Sai zjevil oběma také později, ve Vacoas na Mauriciu. Celý zážitek byl již uveřejněn dříve na Swamiho anglickém blogu.

Přinášíme ho zde i vám….

Návštěva Shirdiho Sai Baby.

Bratranec Swamiho Vishwanandy vzpomíná na to, když poprvé šli jako děti společně zpívat bhajany do chrámu na Mauriciu:

Moje matka seděla s mojí tetou v té části co sedávají ženy a já se Swamim jsme seděli v té mužské. Obvykle, při jakékoli události, byla ženská část sálu naplněna všemi směry až dozadu a mužská část měla jen pár zpěváků a muzikantů vepředu.
Protože jsme si nebyli jisti, kde se posadit, Swami a já jsme se rozhodli posadit doprostřed mužské části. Dosti neobvykle, poté co jsme se spolu usadili, měli jsme mezi sebou mezeru. Začali jsme si užívat bhajanů a tleskat a zpívat, když jsme oba měli najednou potřebu otočit se dozadu. Zaznamenali jsme zvláštního a přísně vypadajícího muže, kráčejícího sálem. Byl vysokého vzhledu, západního původu a oblečen ve světle okrově oranžových dhoti a košili. Vypadal již tak dost nezvykle, jeho vlasy byly navíc neuvěřitelně dlouhé a šedé a zvednuté v culíku na temeni hlavy, omotané rudrakšou. Měl oslnivý chandan namalovaný na čele a rukou. Také další rudrakšy na rukou a zápěstích. Ten gentlemen se rozhodl sednou si mezi Swamiho a mne, i když celý prostor byl prázdný. Vzpomínám si, že jsem v tom momentě hleděl na Swamiho a oba jsme se na sebe smáli.
Po chvíli jsme se s matkou rozhodli, že je čas opustit bhajany a jet domů. Cesta zpět byla tichá. Myslím, že jsme byli všichni ještě tam a uneseni bhajany. Po příchodu na zastávku autobusu Swami prohlásil, že chce navštěvovat bhajany každý týden. Moje matka doporučila, aby se zeptal rodičů na dovolení, než bude kvůli bhajanům cestovat tak daleko. 

Později měla moje matka telefonát od svého bratra, Swamiho otce, z Mauriciu, který jí sdělil, že Swami navštěvoval týdenní bhajany ve Vacoas tajně a rozhodl se nyní věnovat celý svůj život Bohu, ve věku 14 let. Moje matka, jakož i zbytek rodiny, byl zasažen jeho silným odevzdáním se Bohu v tak mladém věku.

O několik let později se Swami rozhodl poprvé jet do Londýna. Když jsem se s ním setkal, zaznamenal jsem, že se změnil. Nechal si narůst dlouhé vlasy a byl schopen materializovat předměty jen ze vzduchu. Materializoval horké silně vonící vibhuti pro všechny, kdo byli na letišti přítomni. Když jsme dojeli domů, společně jsme seděli a povídali o jeho nově objevené síle. Swami se mne zeptal, zda chci prsten, na což jsem odpověděl „ Ano prosím!“ Pak mi materializoval zlatý prsten a vysvětlil, že je totožný s čakrou Mata Parvati a řekl že je velmi silný.
Pak se mne zeptal: „Pamatuješ se na den kdy jsme šli zpívat bhajny do Vacoas?“ Odpověděl jsem: „Ano, bro.“ /familiárně bratře/ On na to: „A pamatuješ si na toho muže, oblečeného jako sádhu, který si sedl mezi nás?“ Začal jsem se smát: „Jak bych mohl zapomenout? 
Swami pak začal vysvětlovat, že to bylo poprvé, kdy se mu zjevil Shirdi Sai Baba. Ptal se Swamiho, zda si pamatuje na setkání s ním. Protože Swami odpověděl ne. Shirdi Sai mu vysvětlil, že jeho a jeho bratrance přišel poprvé navštívit během bhajanů ve Vacoas. 
Cítil jsem se zcela poctěn vědomím, že tím sádhuem, který nás tehdy navštívil, byl Shirdi Sai.

Žádné komentáře: