neděle 10. února 2013

Ty jsi můj Pán.


Swamiji vypráví...

Jednou na bitevním poli, Krišna a Arjuna seděli v kočáře, Krišna se rozhlédl, uviděl hejno letících ptáků a řekl: Ó, podívej tam ty nádherné červené ptáky!"
Arjuna mu odpověděl: Ano, můj Pane, to jsou opravdu nádherní červení ptáci."
Krišna na to řekl: Hm, ale ti ptáci nejsou červení, jsou modří."
Ano, můj Pane, jsou modří.", odvětil Arjuna.
Na to Krišna řekl: Ale ne, ale oni nejsou modří, jsou zelení."
Arjuna odpověděl: Ano, můj Pane, jsou zelení."...

Krišna pak řekl Arjunovi. Ale proč, když je to stejné hejno ptáků, mi  stále říkáš jen "ano"?"
Arjuna: Ty jsi můj Pán. Vím, že můžeš změnit vše. Nic to pro Tebe není. Tak když řekneš  - je to modré, je to modré. I když mé oči to vidí v jiné barvě, moje oči se mohou mýlit."

Žádné komentáře: