neděle 16. září 2012

Moudrost Swamiho Vishwanandy.

"Pokud si chcete uvědomit sami sebe, zaměřte se více na to co jste uvnitř. Vlastníte velký poklad. Každý z vás je speciální, každý z vás má zvláštní povinnost, dharmu. A modlete se, aby jste si uvědomili účel svého vtělení.“

~Sri Swami Vishwananda~

Swamiho maminka vypráví tento příběh o Swamim, tehdy ještě Vishamovi:
(úryvek z knihy „Blossoming of the Heart“, z příběhu napsaného Swamiho maminkou)

"Když jsem odešla z domu, všimla jsem si, že Visham si chtěl hrát na puju a modlitby a hrál si tak hodně nahlas. Když mne uviděl jak se vracím, rychle uklidil zase všechno pryč. Také prováděl puju všude se svými přáteli. Často odnesl láhev mléka a další přísady do domu svých kamarádů a prováděl puju u nich. Při jedné příležitosti jsme ho jeho dědeček, babička a já hledali po celém městě a nemohli ho najít. Měla jsem velký strach. Nakonec nám někdo zavolal a řekl nám kde dělal modlitby. Během těchto raných let jsem se často bála. Chtěla jsem mít syna jako mají ostatní matky: takového který chodí do školy, složí své zkoušky, získá dobrou pozici, bude pracovat třeba v nějaké kanceláři. Visham chtěl jen dělat své pujy a stát se panditem (v hinduismu - mistr, učitel, vědec, zručný v sanskrtu, ovládající védská písma…). Řekla jsem mu v den, kdy přestal chodit do školy, že by se měl učit mechanikem. V určitém věku přestal chodit do školy. Příštích šest měsíců se učil mechanikem. Když jsem ho viděla, jak se vrací domů, každý den ve špinavém oblečení a se špinavýma rukama, byla jsem smutná a začala přemýšlet o tom, že jsem nechtěla aby můj syn dělat tyto věci. Po šesti měsících přestal dělat práci mechanika a začal být panditem. Dnes je Visham - Sri Swami Vishwananda - mnohem více než Pandit!"

Žádné komentáře: