neděle 21. srpna 2011

Jak Radharani léčila Krišnovi jeho bolest hlavy


Šri Swami Vishwananda:

Jednoho dne Krišna předstíral že má hroznou bolest hlavy a křičel „ Ach, já mám hroznou bolest“. Všichni byli šokováni, víte, a říkali „Oh , můj Pane, co pro Tebe můžeme udělat?“

Všichni kteří říkali uděláme cokoli, říkali „Pane uděláme pro tebe všechno; řekni“.

Přišel i Narad Muni, který vždy zpívá „Narayan, Narayan“, povídá „ Udělám cokoli, můj Pane, abych tě zbavil bolesti hlavy. Krišna na všechny pohlédl a řekl: „ OK, dobře“. Abych vyléčil bolest hlavy potřebuji prach z nohou; potřebuji abys stiskl mou hlavu svýma nohama.

Všichni byli šokováni.

On, Pán vesmíru, žádá aby jeho hlavu tiskli svýma nohama.

Nikdo z nich se nepovažoval za toho hoden.

Velmi se báli, víte, za prvé že tisknout Boží hlavu jejich nohama je neuctivé, a za druhé že jistě půjdou do pekla když to udělají.

Takže každý byl trochu zděšený. Všichni diskutovali, domlouvali se spolu jak by to udělali.

V tu chvíli přišla Radha a uviděla Krišnu v takovém stavu, víte. Tak šla ke Krišnovi a povídá mu „Můj Pane, pověz mi“, a Krišna řekl to samé co řekl předtím Gopikám.

Pak , když uslyšela co musí udělat, bez přemýšlení, bez ohledu na sebe řekla „Ano“. Krišna tam ležel v bolestech. Začala tisknout Krišnovu hlavu svýma nohama a všichni byli šokováni. V ten moment Krišnova bolest hlavy zmizela. Všichni byli šokováni, víte. Přišli k ní, byli na ní velmi rozlobeni a začali jí nadávat, říkali “Ó, jsi tak špatná, ošklivá. Jakto že jsi mohla dát nohy na hlavu našeho Pána ? Teď určitě půjdeš do pekla“.


Rádharani jim řekla „Dobře, ale dokonce i to nejhlubší peklo bude pro mne požehnáním, tím se vyléčila bolest mého Pána“.

Překlad: Ivana F./Č.R.

Žádné komentáře: