čtvrtek 22. října 2009

Respekt, aneb jak přistupovat ke svému guruovi?

Když potkáš svého gurua, cítíš, že se tu jedná o zcela vyjímečné setkání. Snažíš se pochopit, kdo to je, co je, ale nedokážeš jej pochopit. Ptám se při setkání s mým satguruem Swámím Vishwanandou pokaždé: Jak se mám chovat k mému guruovi? Je tak blízko a přitom tak daleko. Jestlipak mohu kdy vyhovět jeho přání, následovat je. Často jsem si vůči němu připadala nemotorná a neuctivá, aniž by to bylo mým záměrem. Pod tímto konfliktem jsem vždycky trpěla.
Jednou jsem měla ve Steffenshofu s Gurujim pohovor. K tomu došlo jen proto, že Pritalananda Gurujimu řekl, že mám něco na srdci a Guruji si mě nechal zavolat. Měla jsem dojem, že se trošku bavil mou ostýchavostí. Když jsme po rozhovoru sestupovali společně se schodů do dvora, oslovila jsem jej z hloubi mého srdce: “Je mi tak líto, že se k tobě chovám někdy tak neuctivě, swámí.“ A on na to odpověděl: „To je mi lhostejné, je to tvůj problém. Ty se trápíš, já ne.“

Prajna / Centrum Springen

Žádné komentáře: