čtvrtek 31. ledna 2013

Proč se oltář nachází na východní straně chrámu.

Otázka: Proč se oltář nachází na východní straně chrámu? A proč pronášíme prosby obracejíc se na severovýchod? Souvisí to nějak s Himálajem?


Swami: Ne, to není spojeno s Himálajem. A proč se tedy oltář nachází na východě? Již jsem o tom mnohokrát mluvil. Teď se na to chci zeptat já vás.

Hlas z publika: Protože tam je Shambala?

Swami: A já jsem si myslel, že Shambala je v každém člověku ...Vy jste byl v Shambale? No, povězte mi to. Zajímavé že, …o Shambale.

Hlas z publika: Četli jsme, že se nachází v poušti Gobi.

Swami: A jak víte, že se to nazývá Shambala? Á, aha …četli. A já jsem si myslel, že Shambala je zvláštní stav vědomí. Ale pak se ukáže, že to co jste si přečetli není pravda ...lidé toho spoustu napíší. To neznamená, že to všechno tak je. Je tu někdo další kdo zvedl ruku?

Hlas z publika: Protože to je směr Lakšmí-Narayany.

Swami: Směr Lakšmí-Narayany je severovýchod. A hovoříme o východu. Proč tedy východ?

Hlas z publika: Protože existuje jakási pozitivní vibrace, které vyzařuje z východu a tím, že ji člověk meditující na východ absorbuje, urychluje to jeho duchovní růst.


Swami: Velmi dobře. Mluvili jsme o tom často. Například na kurzu muder. Ano, z východu jde pozitivní vibrace. Proto jsou všechny oltáře umístěny na východě. Když vychází slunce, energie slunečního záření dopadajícího na Zemi je velmi silná. To je důvod, proč nejlepší čas začít sádhanu je před svítáním nebo za úsvitu, protože slunce vás bude nabíjet kosmickým zářením. Kosmické paprsky absorbované ze slunce vycházejícího na východě vám plně doplní energii. Vycházející slunce ovlivňuje buňky vašeho těla. Příjetím prvních paprsků vycházejícího slunce získáte také velmi vysokou koncentraci pozitivní energie, která vám pomůže. Pokud se vzbudíte před svítáním, uděláte sádhanu a uvidíte vycházející slunce, celý den pak budete mít úplně jiný pocit, než když se probudíte po východu, když již slunce vyšlo. Po celý den se budete cítit svěží a velmi nabití energií. Takový je efekt vycházejícího slunce.


Zdroj: vishwananda.livejournal.com

Žádné komentáře: