úterý 30. července 2013

Gurupurnima 2013 - nabídnutí srdce Guruovi (2. část)

Úryvek z promluvy na Gurupurnimě, druhá část (celá promluva bude brzy dostupná na CDBaby, iTunes a Amazon):

  

Sri Swami Vishwananda:
„Když jste nedosáhli cíle života, nemyslete si, že Guru není s vámi. Víte, někdy můžeme dělat spoustu věcí, „ ach můj Bože, dělám všechno, a přesto nefunguje nic tak, jak chci.“ Znáte to, nic nefunguje tak jak „já chci". Je tam to „já“, hodně velké, je v tom pýcha. To je nevědomost, kterou Guru odstraní a zavede pokoru. To, co vás přivedlo na cestu není náhoda. Je to dlouhodobý plán. Ten plán tu byl dokonce už před tím než jste se narodili. Byl tady plán, že tu dnes budete sedět. Jestli to chcete nebo ne, jste na správném místě (velký aplaus hostů). Stejně tak je to se všemi duchovními mistry a jejich žáky, jsou tam, kde mají být. Protože neexistuje náhoda v tom koho potkáte. 
Jak se cítíte, když se s někým setkáte? Znáte to. Lidé denně přicházejí a říkají mi: „Swamiji, mám takový pocit, že Tě znám. Někde jsme se už potkali.“ Je tu ten bhajan, který vždycky zpíváme (zpívá): „ Moje srdce cítí, že jsme se někde potkali“. Ale samozřejmě, mysl si nevzpomíná. Záznam je na tom místě trochu poškrábaný. Tehdy se srdce samo projeví, když se guru dívá kde je žák. Guru tam přijde a najde žáka. To je úkol dobrého pastýře, všechno připravit. Když tedy někdo najde svou cestu, měl by se oddat pocitu svého srdce a položit srdce k lotosovým nohám Mistra. Takže, cokoli děláte, milost a požehnání Mistra jsou vždy s vámi“.

Žádné komentáře: